FAQ

Bruno Car Rental

Hoe kan ik een wagen huren bij Bruno Car Rental?

Huur een wagen online of contacteer ons via het contactformulier.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Voor een offerte op maat kan je ons contacteren via het contactformulier.

Wat zijn de openingsuren?

Hoofdkantoor

Maandag - vrijdag: 8:00-12:00 uur en 13:00-17:00 uur
Zaterdag: 8:00-12:00 uur

Bijkantoren

Maandag - zondag: 8:00-12:00 uur en 13:00-17:00 uur

Wat moet ik meenemen wanneer ik de (bestel)wagen ga ophalen?
  1. Identiteitskaart
  2. Rijbewijs
  3. Kredietkaart (op naam van de bestuurder)
Kan ik een (bestel)wagen huren als ik geen kredietkaart heb?

Neen, een kredietkaart op naam van de bestuurder is een vereiste.

Wat zijn de rijbewijsverplichtingen?

Minstens 25 jaar oud en minstens 1 jaar een rijbewijs.

Wat is het brandstofbeleid?

De (bestel)wagens worden verhuurd met een volle tank en moeten terug ingeleverd worden met een volle tank. Wanneer je de (bestel)wagen terug volgetankt hebt, moet je het betalingsbewijs hiervan bijhouden en afgeven aan de medewerker bij inlevering.

Als u de (bestel)wagen niet met een volle tank terug brengt, wordt de brandstof aangerekend samen met een extra fuel kost.

Wat zijn de voorwaarden voor het annuleren?

Een annulatie binnen de 24 uren is gratis.

Welke verzekeringen zitten er bij mijn boeking inbegrepen?

Een standaard diefstal en omnium verzekering met een vrijstelling van € 1.500 voor categorie B4-B4XL-C4-C4XL, € 1.750 voor categorie D4-E4. De burgerlijke aansprakelijkheid bedraagt 1.000 euro, deze wordt enkel aangerekend als er een derde partij bij het ongeval betrokken is.

Wat moet ik doen wanneer ik de (bestel)wagen inlever?
  1. De wagen dient volgetankt ingeleverd te worden (met het kasbonnetje als bewijs).
  2. De wagen dient proper te zijn (indien misbruik: cleaningkosten van minimum 50 euro).
  3. Er geldt een rookverbod in alle wagens, wanneer er toch gerookt werd in de wagen zal u een boete moeten betalen.
Wat moet ik doen als de auto pech heeft of als ik betrokken ben bij een ongeluk?

Bij ieder ongeluk of aanrijding dient een en Voertuig Ongevalsrapport ingevuld te worden. Deze dient aan het Bruno Car Rental personeel afgegeven te worden op het moment van inleveren van het voertuig.
Geef in de beschrijving van schade ook aan of er eventuele slachtoffers zijn. Mocht u tijdens de huurperiode vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de Bruno Car Rental vestiging.
Voor details verwijzen wij u naar het formulier.

Bruno Car Rental voorziet pechverhelping, dit nummer kan u vinden in de bijlage van uw contract.

Hoe vraag ik een factuur/ontvangstbewijs aan?

Vraag dit op via info@brunocarrental.be of uw dichtstbijzijnde vestiging. 

 

Wanneer dien ik mijn factuur te betalen?

De betaling kan gebeuren via de website van Hertz bij de reservatie van het voertuig of u zal uw factuur automatisch betalen bij de inlevering van de wagen.

Als u een camionette huurt via Bruno Car Rental wordt de overeen gekomen huurprijs betaald bij het afhalen van de camionette samen met de waarborg. Bij het inleveren wordt het eindbedrag berekend aan de hand van het totaal aantal dagen en de extra gereden kilometers. Dit eindbedrag dient onmiddellijk betaald te worden.

Kan ik meer dan één huurwagen reserveren?

Ja, zolang uw kredietkaart het toelaat.

Kan ik mijn reservatie verlengen?

U kan altijd navragen of uw huurcontract verlengd kan worden. Of dit mogelijk is hangt af van de beschikbaarheid.
Er zal dan ook steeds een nieuwe tarief afgesproken worden met de medewerker van Bruno Car Rental.

Wat moet ik doen bij schade aan het voertuig?

In het geval van schade aan het voertuig moet u zo snel mogelijk contact opnemen met het kantoor waar u uw wagen gehuurd heeft. Wanneer er een derde partij betrokken is bij de schade moet u het Europese aanrijdingsformulier invullen.

Kunnen er ook andere personen met mijn (bestel)wagen rijden?

Meerdere bestuurders zijn mogelijk, maar je moet 36,30 euro (incl. btw) betalen per bestuurder (en per gehuurde auto). Zo zullen deze bestuurders in het contract komen te staan, en zullen ze verzekerd zijn.

Zijn er extra kosten als ik een (bestel)wagen buiten openingstijden terugbreng?

Zolang het voertuig binnen de afgesproken termijn wordt terug gebracht, worden er geen extra kosten aangerekend. Ook niet als u het voertuig buiten de openingsuren van Bruno Car Rental terug brengt. Er wordt steeds de effectieve huurperiode aangerekend.

Er worden wel extra kosten aangerekend als u het voertuig te laat binnen brengt; een late return fee van 15 euro en er wordt extra huur aangerekend.

Als u weet dat u de wagen niet op tijd terug kunt brengen, neem dan even contact op met Bruno Car Rental en vraag of het mogelijk is om uw huurcontract te verlengen.

Word ik terugbetaald indien ik de (bestel)wagen vroeger inlever als voorzien?

U betaalt steeds voor de effectieve huurperiode.